BOGCOLLECTIE.COM

 

KID. begint

We zijn begonnen met het maken van KID.  een voorstelling voor kinderen over volwassenen en een voorstelling voor volwassenen over kinderen. Twee in een. 

We doen in september een maand lang onderzoek: we verzamelen ervaringen en gedachten door brieven te schrijven met het ledenbestand en door gespreks-workshops met kinderen en volwassenen. 

In september organiseren we vier openbare gespreks-workshops in Antwerpen en Tilburg voor volwassenen en kinderen vanaf 8 jaar. Het is voor iedereen toegankelijk en gratis. 

Meedoen? 

Dat kan!
Op zondag 10 september om 11u of 14u zijn we in Het Paleis in Antwerpen. Aanmelden kan hier via de website van Het Paleis.  

Op woensdag 20 september om 15u en zaterdag 23 september om 13u zijn we bij Het Zuidelijk Toneel in Tilburg. 
Aanmelden kan door te mailen naar educatie@hzt.nl.  


Zomerbericht

Bonjour, goedei, marhaba, bună ziua,

Dit seizoen was een soort lange, warme festival-road-trip van Iran naar Beiroet naar WOG. naar Roemenië (twee keer) naar Brussel naar Terschelling naar een konijnenhol naar Montréal. We speelden bestaande voorstellingen en bedachten nieuwe plannen. We zijn net terug van Oerol waar Lisa haar solo ONE. heeft gespeeld in een prachtige duinkuil bij Kaap Hoorn. Begin juli is ONE. nog te zien op het Flare Festival in Manchester. 

Judith vliegt deze zomer overzee naar Montréal, Canada om te wandelen, te kijken, te schrijven en inspiratie op te doen voor iets nieuws. 

In maart boog Lisa zich in Libanon over complexiteit en chaos voor haar nieuwe voorstelling ALL. die volgende seizoen te zien zal zijn. 

Benjamin, Sanne en Lisa zijn op Down The Rabbit Hole naar aanleiding van de NACHT VAN DE COLLECTIEVEN

Roos is op residentie met Het Paleis in Linz, Oostenrijk. 

Ondertussen gaat het BOG.kantoor op vakantie van 26 juni tot 14 augustus.
Eind augustus starten we weer met heel veel zin aan onze nieuwe voorstelling KID. die op 9 december in Antwerpen in première zal gaan. 

Mooie zomer!
Grote groeten!
Benjamin, Lisa, Sanne, Judith, Roos en Anne


ONE. solo by Lisa Verbelen op Oerol

ONE. speelt op Oerol van 9 en 17 juni elke dag om 23u in Duinkuil Hoorn. Het is een pracht van een kuil, zoals hieronder te zien tijdens ons locatiebezoek vorige maand.
Wees welkom, met trui, dat wel. 


BOG. SPEELT BIJNA ALLES TIJDENS DE BOG.WOG.

                                                                                                                                        beeld: Taatske Pieterson

                                                                                                                                        beeld: Taatske Pieterson

Tijdens de BOG.WOG. speelt BOG. bijna alle voorstellingen uit de collectie. En meer.
BOG. nodigt muzikanten en sprekers uit, doet on-af werk of een andere versie van eerder werk en toont beelden die de makers onderweg hebben verzameld.

De BOG.WOG. kent drie edities:
BOG.WOG.020 van 13 - 15 april in Frascati Amsterdam
BOG.WOG.010 van 26 - 29 april in de Rotterdamse Schouwburg
BOG.WOG.050 van 10 - 13 mei in het Grand Theatre Groningen
 
Het volledige programma per stad vind je hier.


DAM.

Voor Theater Na de Dam 2016 schreef Sanne Vanderbruggen de tekst DAM. 
Dit jaar voeren we DAM. opnieuw op vlak na de Dodenherdenking op 4 mei (21u in Frascati) en is ook het tekstboekje verkrijgbaar. 
 


ONE. solo by Lisa Verbelen wint prijs in Teheran

16427440_1280194225367314_3135829028154210425_n.jpg

Met ONE. wint Lisa Verbelen de prijs voor Best Vocal Design op het 35ste Fadjr International Theatre Festival in Teheran. 

In ONE. zingt Lisa alleen een door haarzelf geschreven vierstemmig koorstuk waarvan de partituur tegelijkertijd voor het publiek te zien is. De prijs is niet alleen bijzonder omdat Lisa zelf de muziek heeft gecomponeerd, getekend en zelf zingt maar ook omdat het in Iran voor een vrouw verboden is alleen op een podium te zingen.
Dat ONE. in Teheran gespeeld kon worden kwam o.a. doordat het een vierstemmig koorstuk is waarvan Lisa één zangpartij live zingt en de andere drie partijen opgenomen zijn.
Desalniettemin moesten er voor de Iraanse versie enkele dingen worden aangepast. Om door de tuchtcommissie te komen, die overigens zelf de voorstelling aanraadde aan het Iraanse publiek, moest onze technicus Lucas Kramer bij het laatste nummer meezingen zodat er behalve Lisa's stem ook een mannenstem te horen was. 

De prijs, die bestaat uit een beeldje en geldbedrag, werd door de Nederlandse ambassadrice in ontvangst genomen. 


ONE. on tour in 2017

From 10 January till 18 February ONE. solo by Lisa Verbelen is again on tour.
From the North of the Netherlands to the West of Flanders, with a short stop in Teheran. 

You are all very welcome. All dates can be found here


GOD. is terug

GOD. is vanaf 14 tot 23 december 2016 opnieuw in Nederlandse theaters te zien.

Wij mensen, sukkels der natuur, op zoek naar zin, naar richting, een weg, een iemand, een iets, een het, een dat, een antwoord op de vraag: “waarom?”.  
GOD. gaat over het verlangen alles te willen vatten, over het benoemen van het onbenoembare, het begrijpen van het onbegrijpelijke. Over dat wat we niet zeker weten maar toch in geloven: in de liefde, jezelf, buitenaards leven, durfkapitalisme.
GOD. gaat over de poging elkaar te begrijpen totdat we niks meer hoeven te zeggen. In GOD. doet BOG. een poging het onderwerp geloven te benaderen.
Een poging om dichtbij te komen.


buitengewoon mooie en scherpzinnige voorstelling (...) een schatkamer aan beelden, gedachten en ideeën.”  ★★★★ Trouw

Ontdaan van alle ruis floreert de taal, en wat beklijft zijn de spannende gedachtekronkels en de lichte humor die met de soms zwaardere onderwerpen gepaard gaan.” ★★★★ Het Parool



BOG. heeft een blog

het online digitaal interactief Wat We Wel Willen dagboek

waar we inspiratiemateriaal op zetten en iedereen kan meekijken en meedenken met het maakproces van Wat We Wel Willen.

Wil je ons iets zeggen?
Wil je alle deelnemers iets vragen? 
Een idee met ons delen? 
Zet het er op. 


Wat We Wel Willen

De waan van de dag lijkt geregeerd te worden door wat men niet wil.
Het koor van individuen zingt uit volle borst over zijn eigen problemen.
Vanuit het geloof dat er onder al die verschillende stemmen iets is dat ons als mensen bindt, verzamelt BOG. antwoorden op de vraag: “Wat willen we wel?”

Dat doet BOG. niet alleen.

Als het op samenleven aankomt is immers iedereen ervaringsdeskundige.
Los van een opleiding, beroep, expertise, talent, afkomst of milieu.

Daarom maakt BOG. Wat We Wel Willen samen met een groep van vijftien deelnemers met verschillende achtergronden en leeftijden.
Een voorstelling gebaseerd op voorstellen voor onze huidige samenleving:
van grote tot kleine ideeën, van utopische idealen tot bescheiden plannen.

Op ons online digitaal interactief Wat We Wel Willen dagboek kan je meekijken en meedenken. 


NACHT VAN DE COLLECTIEVEN

In twee weken tijd maakten we met collectieven Lars Doberman, Nineties Productions en URLAND een eenmalige voorstelling. De Nacht van de Collectieven moest een ode worden aan de kruisbestuiving, het experiment en interdisciplinariteit. Vanuit het diepe geloof dat het onmogelijke het doel moet zijn, de beperking vrijheid oplevert, de Ander niet eng is maar inspireert.

De Nacht van de Collectieven was op 13 oktober 2016 in Casco in Amsterdam. 

Op veler verzoek publiceerde Benjamin een tekst uit de voorstelling hier
"De tekst was onmogelijk tot stand gekomen zonder de tien dagen durende, haast constante nabijheid van Judith de Joode, Floor Houwink ten Cate, Ludwig Bindervoet, Reinout Scholten van Aschat, Thomas Dudkiewicz , Lisa Verbelen, Anne Maike Mertens, Matthijs van de Sande Bakhuyzen, Jimi Zoet, Yannick Noomen, Jip van den Dool, Marijn de Jong, Matthias van de Vijver en Jochem van Laarhoven. Uiteraard ben ik schatplichtig aan het gedicht “Howl” van Allen Ginsberg. Dan rest mij nog te schrijven dat deze tekst geen conclusie van de Nacht van de Collectieven vormt, slechts een deel van de collectieve som."

Loek Zonneveld leek door die tekst een beetje beledigd maar schreef in zijn recensie in Theaterkrant vooral heel positief over de Nacht: 
"Wanneer je als toneelspelers, musici, vormbedenkers en scèneverzinners samen iets uit niks aan het maken bent, dan moet de sfeer niet alleen vruchtbaar en zeer goed zijn, je moet die sfeer ook vanaf de eerste ogenblikken van de voorstelling de speelvloer mee op sleuren en tastbaar maken, anders gelooft geen hond in je avontuur. En ook dat lukt de vijftien ego’s: ze hebben een goeie tijd gehad samen, en dat voel je meteen. 

 


foto: Leo van Velzen 

foto: Leo van Velzen 

OER. werd op Oerol door pers, veel publiek en enkele dieren enthousiast ontvangen.

In de Volkskrant roemde Annette Embrechts de compromisloze en consequente keuzes en geeft OER. vier sterren. 

Op Theaterkrant  bekroont ook Filip Tielens OER. met vier sterren. Hij zag onder meer een 'gedurfd onspectaculaire mindfuck' en een 'spannend taalexperiment' met een geheimzinnige en eenvoudig mooie scenografie. 

Een 'interessante poging om uit te vinden hoe krachtig onze fantasie en onze ideeën nog zijn als je ze loslaat in de vrije natuur' schrijft Robbert van Heuven in Trouw


De tekst van OER. wordt uitgegeven bij de nieuwe toneelbibliotheek en is hier alvast te bestellen. 


OER. 

We repeteren aan OER. 
We oefenen ons in niet nadenken.  

OER.  gaat op 11 juni in première en speelt op:

8 juni t/m 19 juni (m.u.v. 15 juni)                 Oerol                             Terschelling          

8 juli t/m 12 juli                                            Over het IJ Festival      Amsterdam 

1 augustus t/m 4 augustus                         Theater aan Zee          Oostende 


DAM. een oefening in niet-vergeten

DAM. zoomt in en uit op vrijheid.
Dat het er was, en toen niet meer.
Dat het met levens werd bevochten, daarna met levens gekoesterd en bewaakt.
Opdat we nooit zouden vergeten dat het er ook niet was.
En dat we dat vergeten.  

DAM. wordt gemaakt voor Theater Na de Dam en is vooralsnog alleen te zien op 4 en 5 mei 2016 in De Brakke Grond.   

 

 

DAM. van BOG. biedt troost met een prachtige ritmische tekst
★★★★★
Lees hier de recensie door Annet Veenstra op Theaterkrant.nl

Langste twee minuten op 4 mei  
★★★★
Lees hier de recensie door Hans Smit uit het Parool

In gesprek met BOG.  
Lees hier het interview met Theater Na de Dam

Wat denken al die miljoenen hoofden? 
Lees hier het interview met Robbert van Heuven in Trouw


BOG. an attempt at restructuring life

Our first performance BOG. will have its English première on Friday 15th April at 19u at the Brakke Grond in Amsterdam. We have translated our text and are very excited to play in English.  You can find more information and tickets at the Brakke Grond website.


GOD. in de pers

We zijn er. De pers was er. GOD. is op tournee.
 
Theaterkrant **** "Als je je eraan kunt overgeven, komt GOD. in de buurt van een geslaagde mis: via God tot de mens en zo tot jezelf komen."

Trouw **** "GOD. is als onderwerp van de filosofische buitencategorie. Desondanks weet BOG. er een buitengewoon mooie en scherpzinnige voorstelling over te maken. (...) BOG. kietelt de hersenen en verwarmt het hart."

De Standaard *** “Dit gezelschap verbindt een generatie die is opgegroeid tussen de scherven van de grote verhalen, maar in die ontmantelde werkelijkheid een punt zoekt om weer ergens voor te staan. Om weer ergens voor te gaan.”

Parool **** "Met hun aardse, heldere en oprechte performance weet het collectief de grote kloof tussen de ongrijpbare thematiek en het publiek moeiteloos te slechten."

De Volkskrant *** "Een flitsend en associatief spel"

NRC *** "Mateloze gedachtenbrij die verrassend lang kan boeien"

Nederlands Dagblad **** "Vragen over het leven en het onverklaarbare"

"BOG. zoekt het onmogelijke in theater" Voorbeschouwing van Ron Rijghard in NRC


Vers van de pers: onze nieuwe tekst GOD.

Geschreven door Judith de Joode, Benjamin Moen, Sanne Vanderbruggen en Lisa Verbelen.

U kunt 12,50 euro (inclusief verzendkosten) overmaken naar: 
IBAN: NL78 INGB 0006102632
BIC: INGBNL2A
t.a.v. Stichting BOG. 
Stuur uw adresgegevens naar anne@bogcollectie.com

Of koop het boekje na afloop van de voorstelling voor 10 euro.


GOD. is vanaf 5 november te zien in Nederland en België

Klik voor de speellijst van GOD. 


 

BOG. WINT BNG BANK NIEUWE THEATERMAKERS
PRIJS 2015 voor de voorstelling MEN. de mening herzien

De winnaar van de BNG Nieuwe Theatermakersprijs 2015 is het jonge Vlaams-Nederlandse collectief BOG. voor de voorstellingMEN. de mening herzien. Ze ontvangen een prijs ter waarde van €45.000 euro. De prijs – die vandaag 3 september voorafgaand aan de Staat van het Theater 2015 werd uitgereikt in een volle Stadsschouwburg Amsterdam – is in het leven geroepen om jonge getalenteerde makers te ondersteunen.

De Jury van de BNG Bank Nieuwe Theater­makers­prijs over BOG: “Met het woord als wapen maakt BOG. een swingend stuk over de mening en het hebben van een mening. Een minutieuze analyse van menselijk gedrag gevangen in een ritmische woordenbrij. Het levert een herkenbaar, integer en humoristisch portret op van een zoekende samenleving. Maar we zien vooral ook vier mensen die met ontzettend veel plezier staan te spelen en ons steeds weer op het verkeerde been zetten.”

De voorstelling MEN. de mening herzien is te zien op 11 en 12 september in Theater Bellevue. Zie onder voor meer info en tickets.

Bekijk hier het volledige Juryrapport van de BNG Bank Nieuwe Theatermakersprijs 2015.

De jury: “De zeven genomineerden vormen een even getalenteerde als diverse groep theatermakers. (…) Opvallend dit jaar was het grote aanbod aan interdisciplinaire projecten. Het werken met en het denken vanuit verschillende disciplines is een vanzelfsprekendheid geworden. De nieuwe vormtaal die hierdoor ontstaat spreekt de toeschouwers zeer direct aan. Directe interactieve betrekking van het publiek bij de voorstellingen lijkt voor jonge makers heel vanzelfsprekend.”

Foto: Anna van Kooij

Foto: Anna van Kooij


Het Benoemproject #3 Tilburg

Wij benoemen de stad. 
Zonder oordeel geven we de dingen de naam die ze al hadden. 
Zoals je in een tekst sommige woorden onderstreept om ze beter te lezen.
Van 31 augustus tot en met 5 september benoemen we de dingen in het centrum van Tilburg, in en rond de Tuinstraat en de Nieuwlandstraat. 

We maken een foto en kijken opnieuw naar wat er al was en nu ook een naam heeft. 
Elke dag hangen we nieuwe foto’s in de etalageruiten van de boekhandel, de platenzaak, de wereldwinkel, de spirituele winkel en de kapper in de Nieuwlandstraat. 

De expositie groeit gedurende de week en is ook nog te zien tijdens de Cultuurnacht op 24 oktober te zien in het Concertgebouw en bij de première van onze voorstelling GOD. 5 november in De NWE Vorst. 

Wat elke dag gebeurt en elke dag terugkomt, het banale, het alledaagse, het vanzelfsprekende, het gangbare, het gewone, het ‘onder-gewone’, de achtergrondruis, het gebruikelijke, hoe moeten we daar rekenschap van afleggen, hoe moeten we dat beschrijven? 

- Georges Perec


Sven Gatz, keer terug op je stappen

"Hoe hoopt Vlaanderen ook in de toekomst met zijn kunst en kunstenaars te kunnen blijven uitpakken, als het zijn humus steeds verder verdunt?" De kunstwereld uit zijn ongenoegen in deze open brief aan minister Sven Gatz, die werd ondertekend door 400 artiesten, collectieven, liefhebbers, organisaties en publiek. Ook door BOG. 

Lees hier de hele brief

 

MEN. te zien op het Theater Festival

MEN. is genomineerd voor de BNG Bank Nieuwe Theatermakersprijs 2015 en zal daarom getoond worden op het Theater Festival. 
 

SEPTEMBER 2015

11 september          MEN.      20:30u        Bellevue                Amsterdam

12 september         MEN.      20:30u        Bellevue                Amsterdam

17 september         MEN.      20:30u        Theater Kikker       Utrecht


BOG. op Oerol 

Foto: Serin Utlu

 

We hebben met veel plezier gespeeld op Oerol. Dank voor alle mooie reacties van het publiek!

BOG. een poging het leven te herstructureren zal nog te zien op:

MAART 2016

2 maart               BOG.        20:30u        Stadsschouwburg             Utrecht

3 maart               BOG.        20:30u        Het Steen                          Antwerpen


 

ONE. solo by Lisa Verbelen

★★★★☆

Een universum van zang en woorden

door Kester Freriks gezien 14 mei 2015

Een spel voor stemmen, en uitgevoerd door een stem. Een zangspel waarvan de toeschouwer het notenbeeld op een scherm dat langzaam voorbijglijdt kan volgen, alsof het een uitgerolde partituur is. Maar de tekens volgen niet de vertrouwde, klassieke notatie. Het zijn lijnen, punten, strepen, woorden, zelfs een innige omhelzing door een man en een vrouw die de Vlaamse klankkunstenares Lisa Verbelen tot leven wekt.

One heet haar solovoorstelling, een multidisciplinaire uitvoering die een verrassende combinatie is van tekst, zang en spel. Op het voortglijdende achterdoek verschijnt niet alleen het notenbeeld, ook begrippen en zinnen die alle te maken hebben met de elementaire wereld om ons heen: de wereld van de dingen, zoals Verbelen het noemt, in het Engels: time, space, light, sounds, objects, organisms, people, feelings and thoughts.Inderdaad, hieruit bestaat ons universum, tot hier kan alles herleid worden.

Verbelen begint haar performance met een donkerslag. Dan verschijnt de poëtische tekst over het donker dat alles doet verdwijnen; en weer volgen de abstracte begrippen die geleidelijk aan in de zang betekenis krijgen. Het is een spannende ervaring het notenbeeld langs te zien trekken. Over het scherm loopt, aan de rechterzijde, een rode lijn en zodra de muzieknotering die lijn raakt, zet Verbelen haar stem in. Ze doet dat aanvankelijk aarzelend en schuchter, geleidelijk neemt de expressie toe.

Ze schrijf haar eigen composities die doen herinneren aan John Cage en Philip Glass. Het is hetzelfde minimalisme in combinatie met een staccato-achtige ritmiek. Het is razend knap wat ze met haar stem kan. Haar stem balanceert tussen alt en sopraan. In het begin zijn het vooral de enkele lijnen en stippen die ze verklankt, maar opeens deelt die lijn zich in tweeën op, zelfs in meer, en blijkt haar stem begeleiding te krijgen van een koor waarin ook weer Verbelen is te herkennen, alleen in ander timbre, een ander register.

De performer bevindt zich op een podium, waarop een lamp op wieltjes eindeloos rondjes draait, als om een klein, gesloten universum te symboliseren. Achter Verbelen staat een gitaar, roerloos en onaangeraakt. Eindigt haar muziekperformance tot slot in een lange lijn, dan neemt ze de gitaar op en speelt een hartbrekende, prachtige cover van Who Knows Where The Time Goes van Nina Simone; een song die terecht talloze malen is gecovered. Dit lied over vergankelijkheid past fraai en stijlvol bij haar performance, waarin het voortglijden van de tijd vorm krijgt in het draaiende scherm.

Mooi is ook dat Verbelen de eenzaamheid van de performancekunstenaar niet ontwijkt, zelfs benadrukt. Opeens verschijnt er in beeld de tekst over een eenzaam meisje, a girl alone. Op dat ogenblik draait ze plotseling in het rond, en zien we haar en profil, op de rug, en weer en profil. Alleen of niet, ze weet knap en uitnodigend de toeschouwers mee te nemen in een wereld die uiteindelijk bestaat uit alles wat er kan bestaan: zang en gevoelens, gedachten en emoties.

 

ONE. solo by Lisa Verbelen

About all of the things: time, space, light, sounds, objects, people, feelings and thoughts.

ONE. is een vierstemmig koorstuk, gezongen door één vrouw. De partituur is vierentachtig meter lang. 
ONE. is een poging om te laten horen en zien dat alles altijd beweegt. En een poging om te bevatten hoe het is om één deel te zijn van al die dingen.
 

14 mei          ONE.        20:30u        De Brakke Grond        Amsterdam       Première 

15 mei          ONE.        20:30u        De Brakke Grond        Amsterdam

16 mei          ONE.        20:30u        De Brakke Grond        Amsterdam

29 mei         ONE.        20:30u        Operadagen                Rotterdam

31 juli            ONE.        22:00u        Bostheater                  Amsterdam

1 augustus    ONE.        22:00u       Bostheater                  Amsterdam

een voorstelling van BOG.collectie 

Over ONE. 

Dramaturg Roos Euwe sprak met Lisa Verbelen tijdens het maken van ONE.  

- De volledige tekst krijg je bij een bezoek aan ONE. - 

Detail
“Het maken van een voorstelling is voor mij altijd een reflectie op mezelf en op een oeuvre. Dat geldt niet alleen voor een solo maar ook voor wat we gezamenlijk met BOG. maken. Het verschil is nu dat ik alleen op mijn eigen werk en ideeën reflecteer, en niet met of op die van anderen. Dat is een beperking maar ook een mogelijkheid om heel gedetailleerd te zijn. Hoewel we met BOG. ook gezamenlijk heel gedetailleerd werken, denk ik dat daarin het verschil zit, in het detail. Omdat ik niet eerst idee nog afweeg ten opzichte van andermans ideeën. Omdat ik het niet met anderen hoeft te overleggen kan ik ieder idee doordenken. Ieder klein ding doet ertoe. Wat ik nu concreet doe is heel klein. Ik ben een soort pieler, die zoekt of er 0,2 of 0,3 seconde adempauze nodig is tussen de noten.”

Stilte II
“Ik zou het een verspilling vinden om in de tijd en ruimte van een theaterbezoek geen stilte, rust of traagheid te bieden. Omdat theater steeds meer de enige plek wordt waar dat kan, waar je door iemand even wordt verplicht tot concentratie. Ik vind dat waanzinnig.”

Vorm
Ieder woord heeft een vorm en een klank die met elkaar verbonden zijn. Ik merk wanneer Lisa aan de tekst schrijft, ze de keuze voor woorden en het ritme van de tekst bepaalt door de woorden uit te spreken. Terwijl de woorden niet uitgesproken zullen worden.
Ik vraag Lisa hoe klank en vorm zich tot elkaar verhouden tijdens het componeren van de muziek. “Dat vraag ik me ook af. Het kan niet tegelijkertijd, op klank en vorm componeren, maar je kan wel heel snel wisselen. Ik weeg ze steeds tegen elkaar af. Als ik op een bepaald moment de muziek wil veranderen, heeft dat natuurlijk consequenties voor de tekening, en omgekeerd. Dan weeg ik af of ik de balans tussen de tekening en de muziek goed vind. Ik probeer vorm en klank zo gelijkwaardig mogelijk te laten zijn aan elkaar.”

 

LOCATIEBEZOEK OEROL TERSCHELLING

| 4 april 2015 |

Wij waren zaterdag alvast voor een locatiebezoek op Terschelling.
Op Oerol 2015 kun je daar BOG. zien. We kunnen niet wachten!

12 juni  - 21 juni       BOG.        14:00u         Oerol                 Terschelling

12 juni - 21 juni        BOG.        17:00u         Oerol                 Terschelling

| met uitzondering van woensdag 17 juni |


MEN. genomineerd voor de BNG Bank Nieuwe Theatermakersprijs

| 9 februari 2015 |

De prijs wordt uitgereikt tijdens de opening van het Nederlands Theater Festival op 3 september 2015! De uiteindelijke winnaar krijgt een bedrag van € 45.000 om een nieuwe voorstelling mee te maken, die tijdens het Nederlands Theater Festival 2016 in première zal gaan en aansluitend op tournee langs theaters in Nederland.

www.tf.nl



Opening BesteBuren jaar

| 8 februari 2015 |

Afgelopen zaterdag ging BesteBuren van start, een jaar vol Vlaamse en Nederlandse kunstprojecten waaronder ook onze nieuwe voorstelling GOD.. Gelukkig waren er niet alleen ministers maar was er ook deze speech van Naomi Velissariou en Michael Bijnens.

Vlammend betoog tegen de bureaucratische behandeling van kunst.


ONE. solo by Lisa Verbelen

About all of the things: time, space, light, sounds, objects, people, feelings and thoughts.

ONE. is een vierstemmig koorstuk, gezongen door één vrouw. De partituur is vierentachtig meter lang. 
ONE. is een poging om te laten horen en zien dat alles altijd beweegt. En een poging om te bevatten hoe het is om één deel te zijn van al die dingen.
 

14 mei          ONE.        20:30u        De Brakke Grond        Amsterdam     Première 

15 mei          ONE.        20:30u        De Brakke Grond        Amsterdam

16 mei          ONE.        20:30u        De Brakke Grond        Amsterdam